Главная     |     Контакты     |     Новости     |     Где купить?     |     Каталог     |     Интернет-заказ     |     Реализованные проекты     |     Артисты     |     Вакансии




Авторитетне видання Recording Magazine опублікувало огляд студійних моніторів FOCAL SHAPE 40 та SHAPE 65




Студійні монітори Focal SHAPE 40 та SHAPE 65



Автор: Paul Vnuk Jr.


Серія Shape – найновіша лінійка професійних студійних моніторів французької компанії Focal. Монітори Shape замінили моделі Focal серії CMS, розташувавшись у ціновому сегменті вище, ніж бюджетна серія Alpha (огляд на неї було опубліковано в грудні 2014 року) та нижче за моделі Solo6 Be, Twin6 Be та Trio6 Be.

Серія Shape

У лінійці представлено три моделі: Shape 40 (4-дюймовий динамик), Shape 50 (5-дюймовий) та Shape 65 (6,5-дюймовий). Усі моделі мають однаковий дизайн та набір функцій і, за словами виробника, містять деякі інновації, які ви не знайдете в інших лінійках.

Дерев’яні корпуси, ламіновані МДФ, мають відтінок горіха і заокруглену форму спереду та вгорі. Бокові та задня панелі натомість чорного кольору з ламінованою поверхнею. Мені справді подобається зовнішній вигляд цих моніторів, порівняно зі старими алюмінієвими корпусами CMS! Розміри Shape 40: 10,1 x 6,3 x 7,9 дюйми, вага – 16,1 фунта. Розміри Shape 50: 12,3 x 7,5 x 9,5 дюйми, вага – 20,7 фунта. Відповідно Shape 65: 14 x 8,6 x 11,2 дюйми та 28,2 фунта.

Кожен корпус оснащено ніжками з гумовими накладками, які налаштовуються за висотою визначаючі кут нахилу. Також усі три моделі мають ззаду отвори для кріплення, тож їх можна вішати, а не лише ставити. Нижні панелі двох менших моделей оснащено коннектором для приєднання стійки.

Драйвери

Компанія Focal добре відома завдяки дизайну ВЧ-динаміків з інверсійним куполом, який виготовляється з міцного і при цьому тонкого металу – берилію. Для створення моніторів Shape використано композитний сплав алюмінію та магнію; замість простого купола у формі чаші застосовано обернений купол M-Shaped з піднятим піком навколо чаші, який підвищує міцність, чіткість та дисперсію.

НЧ-динамік також має новий, унікальний «дерев’яний» вигляд. Замість звичайного сендвіч-дизайну Focal зі скловолокном цього разу вирішили застосувати льон в одному з шарів. Результат – конус монітора у два рази легший, але більш жорсткий, ніж типові конструкції зі скловолокна. Він забезпечує такі ж звук та відчуття, як і від традиційного паперового конуса, але за стійкістю відповідає сучасним конструкціям з волокон. За словами виробника, він забезпечує «поршнеподібну дію низьких частот та підвищений рівень демпфування».

Кожен басовий драйвер поміщено у TDM surround, виготовлений із поршнеподібних гумових амортизаторів – таких, як у конструкціях хмарочосів. Мета – нейтралізувати передачу вібрацій і забезпечити плавний, натуралістичний звук.

Моделі Shape не мають фазоинверторів. Замість них по боках розташовано два великі чорні диски, укладені в гумові кільця. Це пасивні радіатори – такі ж, як і в найдорожчих моделях серії Focal SM.

Ці радіатори працюють у тандемі з басовим драйвером, контролюючи потік повітря. Їх налаштовано для досконалої роботи з драйвером, забезпечення розширених басів з такими чіткістю та подачею, які не завжди є можливими для портативних моделей. Дизайн моніторів Shape дозволяє кріпити їх близько до стіни (або навіть на неї).

Потужність та характеристики

Кожна модель має подвійне підсилення класу AB потужністю 25 Вт для ВЧ-динаміка, підсилювач НЧ-динаміка – 25 Вт для Shape 40, 60 Вт для Shape 50 та 80 Вт для Shape 65.

Максимальний SPL для кожної моделі – 102 дБ, 106 дБ та 109 дБ відповідно. Частотний відгук всіх трьох моделей – до 35 кГц; вони спроектовані для забезпечення ідеального звучання крайнього діапазону високих частот, неважливо яку модель ви використовуєте. Для крайнього діапазону низьких частот відгук становить (–3 дБ) – 60, 50 та 40 Гц для трьох моделей відповідно.

Задня панель

На задній панелі розташовано паралельні входи - балансні XLR та небалансні RCA. Кожну модель оснащено 3-смуговим еквалайзером та highpass-фільтром.

Highpass-фільтр у Shape 40 фіксується на 80 Гц, у 50 та 65 є вибір – 45, 60 або 90 Гц. Ідеально при використанні сабвуфера.

Хоча багато моніторів пропонують певний рівень корекції EQ, моделі Shape серед небагатьох, які пропонують смугу низької середини ,зафіксовану на 160 Гц з налаштуванням ±3 дБ. Низькі та високі частоти: +6/-16 дБ на 0–250 Гц та ±3 дБ на 4,5–35 кГц.

І, нарешті, моделі Shape оснащено функцією Аuto-mute, яка тимчасово вимикає монітори в разі, коли сигнал відсутній протягом 30 хвилин. Вона позначена на передній панелі підсвіткою LED, що горить червоним у режимі чекання та зеленим під час роботи.

У дії

Мені надіслали монітори Shape 40 та Shape 65. Після кількох днів тестування я додав 40-ві до свого сету для повсякденної роботи з редагування. Зазвичай для цього я використовую популярну 5-дюймову модель середнього цінового сегменту. Монітори Shape 65 я спочатку інсталював у моєму домашньому офісі, де прослуховую мікси з моєї головної студії, а також просто розслабляюся, слухаючи музику.

Перша річ, яку я помітив після роботи з двома сетами Shape, була послідовність високих частот, які є потужними, але водночас ніжними. Обидві моделі забезпечують дуже збалансований і комфортний звук. Жодна модель не вписується у клуб тих, хто міркує на кшталт: «Звуки яскравіші у студії, ніж у реальному світі». Якщо ви з тих, хто боїться яскравості звуку ВЧ-динаміків з композитного металу з оберненим куполом, тоді Shape змусять вас передумати. Це не означає, що вони є нудними або занадто поблажливими – просто вони викликають нульову втому. Я можу слухати мікси на цих моніторах цілий день без будь-яких побічних ефектів.

Обидві моделі пропонують цікаве звукове рішення, не дуже широке чи 3D, але таке, яке передає повний та сконцентрований сигнал з добре вираженою серединою.

Звісно, їхній низькочастотний відгук відрізняється. Монітори Shape 40 мають дуже тонко регульований бас, кращий, ніж ви можете чекати від такого розміру. Вони можуть звучати гучніше, але те, як поводиться бас на низьких гучностях, просто вражає. Вони не «гудуть», тож ви зможете почути гул низьких частот у міксі. Цікаво, що якщо говорити про професійний мастеринг міксів, то найнижчий край діапазону є добре вираженим. Але при звучанні у міксі живого басу або супернизьких частот синтезатора монітори Shape 40 можуть перевантажуватись на високих рівнях. Але це не проблема! Я швидко зрозумів, що це відбувається, коли басу було забагато. Корисна риса для такого маленького монітора.

Монітори Shape 65, звісна річ, гучніші та виразніші. Оскільки це не 8-дюймова модель, вони здатні забезпечувати неймовірний рівень гучності для заповнення приміщення. У студії я слухав їх разом з моїми більшими 3-смуговими Focal Trio6 Be і був здивований тим, що попри те, що обидві моделі Focal, вони звучали абсолютно по-різному на всьому діапазоні. Trio, звісно, мали глибші низи, ширше звучання верхів та інші характеристики студійного звуку — не дивно, справді, враховуючи різницю в ціні $4000! Різниця, попри це, робить монітори Shape прекрасним варіантом для контрастного прослуховування міксів. Вони звучать як у «реальному світі», тобто набагато приємніше, ніж призначені для студії Trio6 Be.

При прослуховуванні на низьких рівнях обидві моделі Shape забезпечують збалансоване, «чесне» та приємне відтворення музики. Вони прекрасно підійдуть для роботи над міксами в офісі, спальні чи іншому приміщенні звичайної квартири, де висока гучність часто є неможливою.

Випробувавши у себе в офісі чимало більш розкручених моніторів, я повністю довірився Shape. Мікси, які я зробив на них, прекрасно почуваються в реальному світі.

Висновки

Shape 40 – дійсно маленькі монітори, але попри крихітний розмір, забезпечують дуже якісне відтворення звуку. Вони підійдуть передусім для не дуже великих приміщень, але, мушу визнати, моє серце належить моделі Shape 65.

Після завершення студійних сесій, я одразу перевіз монітори Shape 65 назад додому і слухаю їх просто зараз, набираючи цей текст. Вони настільки прекрасні… що я просто не хочу від них відмовлятися.