Главная     |     Контакты     |     Новости     |     Где купить?     |     Каталог     |     Интернет-заказ     |     Реализованные проекты     |     Артисты     |     Вакансии




Завдяки технології L-ISA оркестр Colorado Symphony підняв музику до Star Wars на новий рівень

Червень 2019







Компанія Clearwing Productions обрала конфігурацію L-ISA Wide для застосування на концертній арені 1STBANK Center і забезпечення ідеального звучання оркестру, який акомпанував кадрам п’ятого епізоду Star Wars: The Empire Strikes Back.

Колись дуже давно в дуже-дуже далекій галактиці … або, якщо бути більш точними, нещодавно у Денвері, симфонічний оркестр Colorado Symphony виконував твори оскароносного композитора Джона Уїльямса (John Williams), а саме музику до Star Wars: The Empire Strikes Back, акомпонуючи кадрам з фільму у 1STBANK Center (Брумфілді, Колорадо). Але тим, що дійсно підняло цей кінематографічний виступ над іншими популярними оркестрами, які виконують музику для фільмів, поруч із акомпанементом Colorado Symphony для Star Wars: A New Hope минулого року, стало застосування компанією Clearwing Productions технології L-ISA Hyperreal Sound Technology. Саме вона подарувала публіці справді фантастичний досвід.







Компанія Clearwing не вперше використала L-ISA. Це перша північноамериканська компанія, яка застосувала дану систему – спочатку для шоу з ODESZA просто неба в Santa Barbara Bowl, потім – на тому ж майданчику для Bon Iver. Однак, нещодавня подія стала першим випадком, коли цю технологію обрали для оркестру. І сталося це на спеціальне прохання оркестру Colorado Symphony.


 
Арік Крістенсен (Aric Christensen), який відповідає за озвучення оркестру вже 15 років, уперше особисто почув L-ISA минулого року на завершальній стадії туру Lorde Melodrama у Pepsi Center.


“Це було очевидне поп-шоу, але я швидко зрозумів, як виграє оркестр, маючи можливість точно репрезентувати велику кількість інструментів через щось значно ширше, ніж традиційний стерео формат», – розповідає він.


Компанія L-Acoustics запросила Крістенсена до студії L-ISA у Вестлейк-Вілледж, де FOH-звукорежисер остаточно захопився технологією. 


“Коли я був там, то слухав абсолютно захоплюючий імерсивний запис оркестру, – переказує він. – Я знаю, що таке проводити репетиції та шоу з неймовірним оркестром п’ять днів на тиждень, але те, що я почув, було не просто схоже на те, що я сиджу серед учасників оркестру, це було так, ніби я був поміж самих інструментів. Це справило на мене величезне емоційне враження. Я хотів, щоб наша аудиторія теж мала можливість пережити такий досвід”.

 
 





Відповідно до Justin Beneke (Clearwing Account Executive), конфігурація L-ISA Wide для The Empire Strikes Back у 1STBANK Center складалася з 60 Kara, розташованих у п’яти однакових масивах з 12 кабінетів, двох аутфіл-масивів по 12 Kiva II, де кожен відіграє роль системи розширення. Ще 8 Kiva II в двох стеках по чотири пари було рівномірно розташовано перед аудиторією в якості фронт-філів, в той час як додаткові чотири Kiva II з кожного боку забезпечували повне покриття передньої зони та задніх сидінь. Вісім сабвуферів KS28, підвішених у двох кардіоїдних масивах поруч із центральним масивом Kara підсилювали низькі частоти, і вся система працювала від комбінації підсилювачів LA12X, LA8 та LA4X.

 




Займаючись мікшуванням шоу на новій мікшерній консолі оркестру, оснащеній Quantum, – DiGiCo SD7 для FOH, Крістенсен мав у своєму розпорядженні 85 музикантів, кожен з індивідуальним мікрофоном для максимального співвідношення gain-before-feedback та ізоляції. До цих входів було додано три сети стереовходів для діалогів, звукових ефектів та додаткових ефектів — включно з «голосами» Chewbacca та R2-D2. Окрім того, використовувався зовнішній юніт мастерстереореверберації для надання струнним і дерев’яним духовим інструментам “відчуття концерт-холу на арені”, – продовжує він.


“Технологія L-ISA дозволила мені робити дуже круті речі, – пояснює Крістенсен. – Хоча другі скрипки у сучасних оркестрах завжди сидять поруч із першими скрипками, які розташовані ліворуч, я вирішив посадити їх з протилежної сторони звукового поля, щоб створити необхідне звучання їхніх інтервалів. Вийшло дійсно гарно”.

“Маючи величезну панораму семи масивів, я використовував функцію L-ISA ‘width’ для рознесення кожної секції скрипок на декілька лінійних масивів — перші скрипки панорамуються далі ліворуч, порівняно з розташуванням на сцені, а другі скрипки – у тій самій позиції праворуч. Це дало нам дійсно прекрасний, розкішний звук, який був би неможливим за традиційної системи LR або LCR".


Хоча між двома виконаннями саундтреків до Star Wars минув рік, Крістенсен може відтворити в пам’яті, як звучав перший концерт, і усвідомити, яким удосконаленням став другий.
 

“Минулого року я мікшував оркестр у лівий та правий масиви, потім переміщував моно суму вокалу та ефектів до центру, і це звучало добре. Але під час роботи над деякими віртуальними саундчеками цього року я був надзвичайно вражений удосконаленим покриттям та справді панорамним відтворенням звуку майже на всій арені. Технологія L-ISA донесла точність звучання оркестру до кожного глядацького місця, де слухачі раніше не могли чути повний мікс оркестру. Все вдалося”.






Хоча звукорежисер отримав багато позитивних коментарів від багатьох професіоналів аудіо-індустрії, які приходили слухати систему, найцінніший схвальний відгук надійшов із зовсім не сподіваного джерела. 


"Старенький джентльмен, який живе навпроти мене, взяв своїх онуків на одне із шоу, – розповідає Крістенсен. – Він знає, де я працюю, і коли я побачив його через кілька днів, він сказав: "Це було набагато краще, ніж я міг чекати. Мої онуки були на сьомому небі й заявили, що це був найкращий концерт, який вони чули".

“Звісно, завжди круто, коли кваліфіковані спеціалісти говорять тобі, що звук був чудовий. Але коли хтось, хто не має жодного стосунку до галузі аудіо, приходить і каже, що оркестр звучав краще, ніж будь-який інший за все їхнє життя, то це є найбільший комплімент, який можуть отримати звукорежисер та система. Тому що це означає, що навіть непрофесіонали помітили, яким особливим був звук, хоча вони і не володіють термінологією, щоб пояснити чому саме”.


Крістенсен висловив особисту подяку команді Clearwing Productions, а також інженеру L-ISA Labs на ім’я Carlos Mosquera та головному саунд-дизайнеру Hollywood Bowl/Walt Disney Concert Hall, ім’я котрого Fred Vogler, за їхнє “безцінне керівництво і допомогу в успішному здійсненні цього проекту”.