Головна     |     Контакти     |     Новини та події     |     Де купити?     |     Каталог     |     Інтернет-замовлення     |     Реалізовані проєкти     |     Артисти     |     Вакансії




Імерсійна аудіоінсталяція “The VoiceLine” до святкування 100-річчя BBC








 
На одній з історичних вулиць Лондона Стренд Олдвіч нещодавно відкрився новий громадський простір для різноманітних арт-інсталяцій та мистецьких подій. І першою такою подією стало експериментальне шоу імерсійного звуку “The VoiceLine”, розроблене композитором, звукорежисером та звуковим дизайнером, лавреатом премії “Еммі” Ніком Райаном у партнерстві з BBC. Враження повного занурення у звук для відвідувачів створювали 39 високосфокусованих гучномовців, підключених до єдиної системи за допомогою AVB і MADI аудіоінтерфейсів від RME Audio.
«Значна частина моєї роботи пов’язана із застосуванням новітніх технологій, — пояснює Нік, — я захоплююсь імерсійним звуком, мультисенсорними інтерактивними інсталяціями та обробкою даних. VoiceLine — це унікальний інструмент, який говорить до відвідувачів голосом, музикою та звуком. Тут залучені величезні ресурси аудіоархівів BBC».
Розкішний звуковий гобелен унікального просторового звучання складається як з архівних, так і з оригінальних записів і композицій: від ранніх радіопередач BBC до записаних ембієнт-звуків різних міст світу та природних явищ.

Інсталяція складається з 39-ти акустичних систем L-Acoustics 5XT та десяти чотириканальних підсилювачів-контролерів LA4X. Аудіосигнали подаються на підсилювачі через AVB-протокол за допомогою інтерфейсу RME Digiface AVB, підключеного до потужного комп’ютера Mac з програмним забезпеченням Qlab та Max MSP. Ще одна система забезпечує автоматичне паралельне резервування за допомогою RME MADIface USB.








 

Такий сетап дозволяє творчо генерувати імерсійний аудіоконтент для цієї доволі протяжної інсталяції. Наприклад, з кожного гучномовця часом звучать різні голоси з архіву радіо BBC. Також звучання мелодій, арпеджіо та ембієнт-записів можуть рухатися по всій довжині інсталяції.

Як для студійної роботи, так і для своїх імерсійних інсталяцій Нік вже більше 10 років використовує виключно аудіоінтерфейси RME: оригінальний Fireface UFX, потім UFX II, а також Fireface UCX, MADIface, Digiface AVB та пульт ARC USB.

«Вони стабільні та надійні, мають високу якість збірки, а також завжди забезпечують надзвичайно високу якість звуку», — каже Нік, — регулярно оновлювані драйвери сумісні з новими операційними системами. З мого досвіду небагато пристроїв здатні витримувати цілодобове використання протягом тривалого часу. Інтерфейси RME працюють бездоганно день у день, і я завжди впевнений, що вони працюватимуть надійно».

«Цифровий мікшер TotalMix FX також став важливим інструментом у моєму студійному сетапі та в звукових інсталяціях, — продовжує Нік, — Моя робота часто пов’язана з величезною кількістю вхідних і вихідних каналів, і TotalMix дозволяє мені легко й логічно маршрутизувати будь-що будь-куди, а також застосовувати DSP-ефекти еквалізації та реверберації. Ці доволі важкі алгоритми обробляються апаратно, що звільняє центральний процесор комп'ютера, і це теж дуже зручно для роботи з моїми інсталяціями».

«Нарешті, я також часто використовую функцію RME Durec в інтерфейсах Fireface UFX та UCX II, — резюмує Нік Райан, — Можливість запису всіх каналів на флеш-накопичувач безпосередньо з передньої панелі інтерфейсу є надзвичайно зручною для мене».

Фотографії: Мікі Лі.

Джерело: Synthax UK